Email: physicskhu1@gmail.com

مدرسه زمستانه علوم و فناوری های کوانتومی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/12/28 | 
مدرسه زمستانه علوم و فناوری های کوانتومی به همت دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی در روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی پردیس تهران برگزار گردید.
این برنامه با همکاری مرکز تحقیقات فناوری های کوانتومی ایران به منظور تقویت و گسترش دانش رایانه های کوانتومی برگزار گردید و اولین رویداد مدرسه یک روزه فناوری های کوانتومی بود که با موضوع رایانه کوانتومی مبتنی بر مدارات ابررسانایی ارائه گردید.
در این رویداد جمع کثیری از علاقه مندان حوزه فناوری های کوانتومی از دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف با هدف آشنایی با بنیان های علمی و پیشرفت های اخیر در زمینه ی رایانش کوانتومی ابررسانایی گرد هم آمده بودند. حاضران که اغلب دانشجویان و دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی بودند، در طی ۷ سخنرانی توسط دکتر طباطبایی و دکتر اکبری از دانشگاه خوارزمی، دکتر زندی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر رحمتی از مرکز تحقیقات فناوری های کوانتومی، دکتر میرزایی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر هل اتایی از دانشگاه شهیدبهشتی و دکتر میررحیمی از موسسه ملی تحقیق در علوم کامپیوتر و کنترل فرانسه با جدیدترین دستاوردهای این حوزه آشنا شدند.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 197 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر