آیین نامه فرصت مطالعاتی

 | تاریخ ارسال: 1402/12/22 | 
صورتجلسه پنجمین نشست عادی از دوره هشتم هیئت امنای دانشگاه خوارزمی
مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰
پیوست شماره ۱۶) موضوع مصوبه ۲۶)
شیوه نامه اجرایی استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی

مقدمه
این شیوه نامه به استناد مفاد آیین نامه «استفاده از فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب ۳۰/۰۶/۱۳۸۹ وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دو اصلاحیه آیین نامه مذکور در تاریخهای۲۵/۰۷/۱۳۸۹ و همچنین شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی عالی و پژوهشی» مصوب ۰۲/۰۶/۱۳۹۰  وزارت علوم تحقیقات و فناوری، به شرح زیر تنظیم شده است.
 ماده ۱- انواع فرصت مطالعاتی
۱-۱- فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت در این نوع فرصت مطالعاتی عضو هیئت علمی رسمی واجد شرایط منتخب برای تحقیق و مطالعه در مورد یک موضوع خاص که امکان انجام آن در داخل کشور نمیباشد و یا انجام کار مشترک با صاحب نظران و اساتید شاقل در خارج از کشور ضروری باشد بر اساس کسب حداقل امتیازات و اخذ پذیرش از یک دستگاه یا مرکز علمی پژوهشی معتبر مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری به خارج از کشور اعزام میشود

 ۱-۲- فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور این نوع فرصت مطالعاتی در مدت تعطیلات تابستان و حداکثر به مدت الدوه ماه برای انجام مطالعه و تحقیق معین و یا انجام کارهای عملی و آزمایشگاهی با همکاری موسسه علمی خارج از کشور که مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد، انجام می گیرد.
۱-۳- فرصت مطالعاتی داخل کشور در این نوع فرصت مطالعاتی عضو هیئت علمی رسمی منتخب برای تقویت و افزایش توانمندیهای پژوهشی و یا انجام مطالعه و تحقیق در یک موضوع خاص در سایر مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و صنعتی معتبر به تشخیص دانشگاه به مطالعه و تحقیق میپردازد. در این نوع فرصت مطالعاتی باید موافقت مؤسسه میزبان برای انجام فرست مطالعاتی کسب گردد.
ماده ۲- شرایط عضو هیئت علمی متقاضی استفاده از فرصت مطالعاتی
الف - شرایط عمومی
۱- مشخص نمودن نوع فرصت مطالعاتی از ابتدای درخواست

 ۲- دارا بودن مرتبه علمی استادیاری و بالاتر
۳-ارتباط موضوع فرصت مطالعاتی با اهداف و برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه به تشخیص و تایید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه

۴- ارائه یک برنامه مطالعاتی یا یک طرح تحقیقاتی مشخص و مرتبط با اهداف دانشگاه؛ به تشخیص و تایید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه و کسب نظر مساعد و پذیرش از یک مؤسسه معتبر داخلی یا خارج از کشور
۵- موافقت رئیس دانشگاه با استفاده عضو هیئت علمی از فرصت مطالعاتی مبنی بر عدم ایجاد خلل در فعالیتهای آموزشی و یا پژوهشی در زمان استفاده از فرصت مطالعاتی
۶- معرفی استاد راهنمای مشترک پایان نامه در صورت مهده دار بودن راهنمایی پایان نامه در دوره تحصیلات تکمیلی
۷- برای استفاده از فرصت مطالعاتی از دفعات دوم به بعد در مرتبه علمی ،استادی داشتن حداقل ۵ مقاله در نشریات علمی معتبر بین المللی در طول دوره ای که امتیازات محاسبه میشود ضروری است در تمامی این مقالات متقاضی باید نویسنده مسئول و یا پس از حذف دانشجو نویسنده اول باشد.
۸- عدم استفاده بیش از سه بار از فرصت مطالعاتی خارج از کشور و پنج بار از هر نوع فرصت مطالعاتی در طول خدمت

۹- تصویب فرصت مطالعاتی متقاضی در هیئت رئیسه به منزله یک نوبت برای متقاضی خواهد بود موارد استثناء با موافقت رئیس دانشگاه امکان پذیر میباشد
۱۰ -تبدیل فرصت مطالعاتی از بلند مدت خارج به کوتاه مدت خارج و یا داخل با موافقت رئیس دانشگاه امکان پذیر بوده ولی به عنوان یک نوبت فرصت مطالعاتی خارج محسوب میشود.
۱۱- عضو هیئت علمی در طی دوره فرصت مطالعاتی مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی برای اخذ مدرک یا گواهی دانشگاهی نمی باشد.
۱۲- برخورداری از صلاحیت عمومی و اخلاقی و نداشتن موانع قانونی دیگر
ب- شرایط اختصاصی برای پذیرش درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور( بلند مدت)
۱. دارا بودن وضعیت استخدامی رسمی قطعی برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور
۲. در شرایط خاص و برای انجام پژوهشهای ویژه با نظر هیئت امنای دانشگاه عضو هیئت علمی با وضعیت رسمی آزمایشی نیز می تواند از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده نماید.
۳. دارا بودن حداقل پنج سال سابقه خدمت تمام وقت برای بار اول و حداقل پنج سال خدمت تمام وقت در دانشگاه پس از پایان فرصت مطالعاتی قبلی برای دفعات بعد
۴. عدم توقف بیش از هفت سال در مرتبه علمی فعلی به استثناء استاد تمامی مبنای محاسبه زمانی است که درخواست متقاضی در کمیته منتخب دانشکده تصویب می شود
۵.ارتقا به مرتبه بالاتر برای اعضای هیئت علمی دارای مرتبه علمی دانشیار و استادیار برای نوبت بعدی فرصت

 ج- شرایط اختصاصی برای پذیرش درخواست فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور
۱.دارا بودن وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی و رسمی قطعی برای فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور

۲. دارا بودن سه سال سابقه خدمت برای فرصت مطالعاتی بار نخست و حداقل سه سال خدمت تمام وقت در دانشگاه پس از پایان فرصت مطالعاتی قبلی برای دفعات بعد
۳. عدم توقف بیش از هفت سال در مرتبه علمی فعلی به استثناء استاد تمامی مبنای محاسبه زمانی است که درخواست متقاضی در کمیته منتخب دانشکده تصویب می شود
۴. ارتقا به مرتبه بالاتر برای اعضای هیئت علمی دارای مرتبه علمی دانشیار و استادیار برای نوبت بعدی فرصت

د -شرایط اختصاصی برای پذیرش درخواست فرصت مطالعاتی داخل کشور
۱.دارا بودن حداقل وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی
۲. دارا بودن چهار سال سابقه خدمت برای فرصت مطالعاتی بار نخست و حداقل چهار سال خدمت تمام وقت در دانشگاه پس از پایان فرصت مطالعاتی قبلی برای دفعات بعد
۳.عدم توقف بیش از دوازده سال در مرتبه علمی فعلی برای اعضای هیئت علمی دارای مرتبه علمی دانشیار و استادیار برای نوبت بعدی فرصت
ماده۳ - مدت استفاده از فرصت مطالعاتی
۱.مدت استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت و فرصت مطالعاتی داخل کشور حداقل یک و حداکثر دو نیمسال تحصیلی می باشد

۲. عضو هیئت علمی بنا به تشخیص دانشگاه میتواند از مدت زمانی فصل تابستان در آغاز یا میانه یا پایان مدت فرصت مطالعاتی به عنوان بخشی از فرصت استفاده نماید.
۳. مدت استفاده از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور حداکثر به مدت ۲ ماه و در تابستان میباشد.

۴. در صورتی که استفاده عضو هیئت علمی از فرصت مطالعاتی از نوع تقاضا و حمایت مالی مراکز علمی- پژوهشی خارج از دانشگاه براساس نیاز خارج از دانشگاه باشد و حضور بیشتر عضو هیئت علمی در فرصت مطالعاتی برای حل مساله ضروری تشخیص داده شود تکرار و تمدید دوره تا سه نیم سال تحصیلی با بررسی عملکرد و تایید شورای پژوهش و فناوری و هیئت رئیسه دانشگاه و موافقت معاونت پژوهش و فناوری وزارت امکان پذیر خواهد بود.
ماده ۴- مشخصات برنامه عضو هیئت علمی
الف - داوطلب استفاده از فرصت مطالعاتی باید مدارک زیر را در ارتباط با برنامه خود به معاونت پژوهش و فناوری ارائه نماید.
۱. برنامه مورد مطالعه برای فرصت مطالعاتی شامل عنوان هدف سوابق روش انجام کار زمانبندی ارائه گزارشات و محور اصلی و ارتباط موضوعی آن با اولویتهای پژوهشی دانشگاه یا کشور
۲. تکمیل پرسشنامه های مربوط به درخواست فرصت مطالعاتی مخصوص دانشگاه شامل سوابق استخدامی و خدمتی فهرست انتشارات مقالات علمی و پروژه های تحقیقاتی پایان یافته و در دست اجرای متقاضی و ارتباط آنها با موضوع تحقیق در فرصت مطالعاتی فرم مخصوص . دانشگاه بر روی پورتال معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار گرفته است
۳. ارائه موافقت یکی از مؤسسات آموزشی یا پژوهشی داخل یا خارج از کشور که مورد تائید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه
است.
ب- انتخاب دستگاههای اجرائی برای انجام مأموریت فرصت مطالعاتی داخل با تأیید تائید شورای پژوهش و فناوری دانشگاه و موافقت معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکانپذیر خواهد بود.
ماده ۵- نحوه ارائه گزارش نهایی پایان دوره فرصت مطالعاتی
۱.گزارش دوره فرصت مطالعاتی داخل و بلند مدت خارج هر ۳ ماه یکبار توسط عضو هیئت علمی از طریق پست الکترونیکی به معاونت پژوهشی دانشکده پژوهشکده ارسال میشود و معاون پژوهشی ذیربط با کسب نظر تخصصی گزارش را ارزیابی و نتیجه
را به معاون پژوهشی دانشگاه اعلام مینماید در نهایت نظر معاون پژوهشی دانشگاه به عضو هیئت علمی اعلام میشود

۲.گزارش نهایی فرصت مطالعاتی هر سه نوع فرصت مطالعاتی پس از داوری و تایید گروه و دانشکده ایژوهشکده به معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ارائه میگردد.
۳.ایراد یک سخنرانی در گروه دانشکده اپژوهشکده حداکثر ۳ ماه پس از مراجعت از فرصت مطالعاتی (هر سه نوع فرصت مطالعاتی)

۴. تأیید گزارش علمی تحقیقاتی فرصت مطالعاتی هر سه نوع فرصت مطالعاتی توسط گروه دانشکده پژوهشکده حداکثر ۶ ماه
۵. ارائه خلاصه گزارش نهایی به معاونت پژوهشی وزارت عتف حداکثر ۹ ماه پس از انجام دوره فرصت مطالعاتی داخل و بلند مدت خارج پس از مراجعت
۶. عدم ارائه گزارش قابل قبول موجب محرومیت از سفرهای علمی و فرصت مطالعاتی بعدی خواهد شد

۷. اخذ پذیرش حداقل یک مقاله در نشریات معتبر علمی حداکثر تا یکسال پس از خاتمه فرصت مطالعاتی خارج از کشور (بلند مدت با تأمین کامل هزینههای فرد و خانواده حداکثر به مدت شش ماه توسط دانشگاه
۸.در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت ،خارج دستاوردهای پژوهشی در راستای برنامه راهبردی دانشگاه به عنوان مثال زمینه سازی برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری های بین المللی تمهیدات برگزاری دورههای آموزشی مشترک چاپ مقالات معتبر بین المللی منطبق با برنامه فرصت مطالعاتی با پیشنهاد شورای پژوهش و فناوری و تأیید هیئت رئیسه دانشگاه مشمول دریافت
امتیاز گرنت خواهد بود.

ماده ۶ مراحل ارائه درخواست دوره فرصت مطالعاتی
۱. ارائه درخواست به همراه تکمیل فرمهای مربوطه توسط عضو هیئت علمی متقاضی به گروه مربوطه و تعیین محل انجام فرصت مطالعاتی
۲. بررسی و تصویب درخواست متقاضی مبنی بر استفاده از فرصت مطالعاتی و برنامه تحقیقاتی پیشنهادی در شورای گروه

 ۳.بررسی و تصویب درخواست متقاضی مبنی بر استفاده از فرصت مطالعاتی و برنامه تحقیقاتی پیشنهادی در شورای دانشکده
 ۴.ارسال پرسشنامه های تکمیل شده ،مجوز معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و سایر مدارک به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به همراه برنامه پیشنهادی و به همراه پذیرش از مؤسسه محل انجام فرصت مطالعاتی
۵. بررسی و تصویب درخواست متقاضی مبنی بر استفاده از فرصت مطالعاتی و برنامه تحقیقاتی پیشنهادی در شورای پژوهشی دانشگاه
۶. بررسی و تصویب تقاضای مأموریت فرصت مطالعاتی در هیئت رئیسه دانشگاه
۷. تهیه معرفی نامه های لازم برای اخذ روادید توسط دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه و وزارت

 ۸. صدور حکم مأموریت توسط رئیس دانشگاه پس از تکمیل مراحل و ارائه روادید لازم
 ۹. اعزام متقاضی با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه
ماده ۷- تعهدات متقاضی در فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت
۱. استاد دعوت کننده حداقل دارای مرتبه دانشیاری باشد.
۲. متقاضی متعهد به اخذ پذیرش مقاله معتبر بین المللی تا یکسال پس از خاتمه فرصت مطالعاتی است.
۳. در صورتی که متقاضی تا پایان مهلت تعیین ،شده موفق به اخذ پذیرش یک مقاله معتبر علمی بین المللی نگردد از حمایت مالی دانشگاه برای سفرهای علمی و فرصت مطالعاتی بعدی محروم خواهد شد همچنین معادل هزینه های مصروفه اعم از حقوق و غیره به عنوان خسارت از عدم انجام تعهد رسمی بر اساس تعهد نامه رسمی و تضامین اخذ شده تعیین میگردد

 ماده ۸- تعهدات متقاضی در فرصت مطالعاتی داخل
۱. اخذ پذیرش حداقل یک مقاله در نشریات معتبر علمی پژوهشی داخلی حداکثر یک سال پس از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور الزامی است.
۲.در صورت عدم رعایت آن علاوه بر محرومیت از فرصت های مطالعاتی و سفرهای علمی ،بعدی معادل هزینه های مصروفه اعم از حقوق و غیره به عنوان خسارت از عدم انجام تعهد رسمی بر اساس تعهد نامه رسمی و و تضامین اخذ شده، تعیین می گردد.

ماده ۹ -تعهدات دانشگاه برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت با) تامین کامل هزینه ها توسط دانشگاه)

کل پرداختی دانشگاه به عضو هیئت علمی در فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت شامل حقوق و مزایای عضو هیئت علمی برای مدت شش ماه( بعد از کسورات قانونی) به علاوه موارد ذیل است.
ا. معادل ریالی( بر اساس نرخ اعلامی بانک مرکزی )جدول مصوب مقرری ارزی وزارت عنف در سال ۱۳۸۸ (جدول پیوست)، به عضو هیئت علمی تعلق میگیرد.
۰۲ ۶۰% معادل ریالی مقرری ارزی برای همسر و ۳۰% برای هر فرزند (حداکثر ۲ فرزند کمتر از ۱۶ سال) به آن اضافه می شود. (پرداخت این مبلغ به افرادی از خانواده عضو هیئت علمی تعلق میگیرد که همراه عضو هیئت علمی در آن کشور سکونت داشته باشند. )
پرداخت بهای بلیت رفت و برگشت تا سقف مبلغ ۱۸۰۰ دلار بر اساس ارائه لاشه بلیت در پرواز اقتصادی فقط به افرادی از خانواده عضو هیئت علمی تعلق میگیرد که در محدوده زمانی حداکثر سه ماه قبل و بعد از مدت ماموریت فرصت مطالعاتی از ایران به مقصد محل فرصت مطالعاتی و برگشت اقدام نموده باشند.

تبصره -آن عده از اعضاء هیئت علمی واجد شرایط که با توجه به محدودیت اعتبارات پیش بینی شده در بودجه دانشگاه یا دلایل دیگر امکان استفاده از تسهیلات کامل در یک سال مشخص را نداشته باشند در صورت تمایل میتوانند با حکم مأموریت پژوهشی صرفا با دریافت کامل حقوق و مزایای مرتبه و پایه ،خود از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده نمایند. در این صورت عضو هیئت علمی با هماهنگی معاونت آموزشی قادر به ایفای تعهدات آموزشی خود در طول مدت مأموریت پژوهشی خواهد بود.
ماده ۱۰- تعهدات دانشگاه برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت (باتقاضا وحمایت مراکز علمی- پژوهشی خارج)

 از دانشگاه این نوع فرصت مطالعاتی برای برطرف نمودن یک نیاز پژوهشی و یا حل مشکل یک سازمان و بنا به درخواست مراکز و یا سازمانهای تحقیقاتی کشور انجام میگیرد در این حالت عضو هیئت علمی با حکم مأموریت ،پژوهشی صرفا حقوق و مزایای خود را
از دانشگاه دریافت میکند و تامین بخش یا کل هزینه های دیگر توسط سازمان حامی بیرون دانشگاه خواهد بود

. ماده ۱۱- تعهدات دانشگاه برای فرصت مطالعاتی داخل کشور (با تامین کامل هزینه ها توسط دانشگاه)
۱. دانشگاه در طول مدت فرصت مطالعاتی داخل کشور مکلف است حقوق و مزایای عضو هیئت علمی را به علاوه موارد ذیل به طور کامل پرداخت کند. ۱ دانشگاه میتواند با تصویب هیئت امنا نسبت به پرداخت حق مأموریت به عضو هیئت علمی حداکثر برای مدت چهار ماه در طول دوره فرصت مطالعاتی اقدام نماید.

۲.دانشگاه میتواند به اعضاء هیئت علمی که در طول دوره فرصت مطالعاتی داخل از ارائه واحد آموزشی معاف خواهند بود. حق التدریس واحدهای آموزشی و رساله های دکتری تخصصی و پایان نامه های کارشناسی ارشد( حداکثر تا سقف مجاز پایان نامه در نیمسال تحصیلی) را پرداخت نماید.
۳.به منظور تشویق اعضاء هیئت علمی به انجام دوره فرصت مطالعاتی موفق و مؤثر در داخل کشور دانشگاه می تواند نسبت به اعطای یک پایه تشویقی با رعایت سقف پایههای تشویقی تعیین شده در آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی بابت چاپ دو مقاله( JCR Q۱) برای رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه و چاپ دو مقاله (Scopus Q۱) برای رشته های علوم انسانی و هنر در یک دوره حداقل شش ماهه اقدام نماید.
ماده ۱۲ - تعهدات دانشگاه برای فرصت مطالعاتی داخل کشور با) تقاضا و حمایت مالی مراکز علمی پژوهشی خارج از دانشگاه )

دانشگاه مکلف است برای عضو هیئت علمی داوطلب با حکم ماموریت پژوهشی نسبت به پرداخت کامل حقوق و مزایای وی اقدام
نماید.
ماده ۱۳- تعهدات دانشگاه برای فرصت مطالعاتی خارج کشور کوتاه مدت

 در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت خارج از کشور اعضای هیئت ،علمی علاوه بر تمام ردیفهای حقوق و مزایای عضو هیئت علمی بلیت رفت و برگشت عضو هیئت علمی تا سقف مبلغ ۱۸۰۰ دلار بر اساس ارائه لاشه بلیت در پرواز اقتصادی و بیمه وی ماهیانه تا سقف ۱۰۰ دلار با ارائه مدرک مثبته قابل پرداخت است.


ماده ۱۴- سایر موارد
۱.دانشگاه میتواند برای هر نیمسال تحصیلی حداکثر ۱۰ کل اعضای هیئت علمی را به انواع فرصت مطالعاتی داخل و خارج اعزام کند.
۲.در هر سال تحصیلی از ابتدای سال تا ابتدای سال تحصیلی ،بعد سهمیه هر دانشکده جهت استفاده از فرصت مطالعاتی بلند مدت خارج از کشور ۵ تعداد اعضای هیئت علمی آن دانشکده می باشد.
۳.در صورت عدم درخواست از یک ،دانشکده سهمیه به سایر دانشکده ها تعلق میگیرد
۴.جهت استفاده از سهمیه فرصت مطالعاتی خارج از کشور بلند مدت هر سال متقاضیان می بایست تقاضای خود را از ابتدای مهر ماه تا پایان آذر ماه هر سال به معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ارسال نمایند.
۵.در صورتی که تعداد متقاضیان فرصت مطالعاتی بیش از سقف اعتبارات و سهمیه دانشگاه ،باشد اولویت بندی متقاضیان طبق ماده ۳ شیوه نامه فرصت مطالعاتی مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورخ ۰۲/۰۶/۹۰ انجام میگیرد

۶. متقاضیان میبایست در استفاده از فرصت مطالعاتی بلند مدت داخل و خارج از کشور زمان بندی رفت و برگشت را طوری تنظیم نمایند که به لحاظ آموزشی با مشکل مواجه نگردند. بنابر این زمان برگشت میبایست مقارن با شروع و یا انتهای هر نیمسال تحصیلی باشد.
۷.مبلغ حمایت فقط یکبار در طول دوره فرصت مطالعاتی بلند مدت خارج از کشور قابل پرداخت است و در صورت تمدید دوره عضو هیئت علمی فقط از حقوق و مزایای خود برخوردار خواهد بود.
۸.در صورتی که عضو هیئت علمی از مدت زمان فصل تابستان در ابتدا بین و یا انتهای مدت فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده ،کند هزینه پرداختی در فصل تابستان مشابه بقیه زمان فرصت مطالعاتی برای هیئت علمی محاسبه میشود

۹. اگر عضو هیئت علمی به هر دلیلی قادر به تکمیل دوره فرصت مطالعاتی ،نشود در خصوص میزان و نحوه استرداد مبالغ مالی دریافت شده بر اساس تعهد نامه رسمی و تضامین اخذ ،شده هیئت رئیسه دانشگاه تصمیم گیرنده خواهد بود
 ۱۰. بعد از بازگشت از فرصت مطالعاتی حداکثر مدت زمان تسویه یکسال خواهد بود در غیر این صورت عضو هیئت علمی از حمایت مالی دانشگاه برای سفرهای علمی و فرصت مطالعاتی بعدی محروم خواهد شد.
۱۱. درخواست هر گونه مرخصی استحقاقی با بدون حقوق بلافاصله قبل یا بعد از استفاده از فرصت مطالعاتی ممنوع میباشد

۱۲. عضو هیئت علمی در قبال استفاده از فرصت مطالعاتی اعم از داخل یا خارج از کشور باید به موجب سند رسمی تعهد نماید که به مدت سه برابر زمان استفاده از فرصت در دانشگاه خدمت کند.
۱۳. صدور حکم استفاده از فرصت مطالعاتی منوط به توثیق سند ملکی)غیر منقول(یا تعهد کارمندی محضری توام با اسناد تجاری به میزان دو برابر کل هزینه های مصروفه اعم از ریالی و ارزی میباشد که قرار است در طول مدت استفاده از فرصت مطالعاتی دریافت گردد و مبلغ آن توسط دانشگاه تعیین خواهد شد تا در صورت تخلف از مفاد سند تعهد رسمی یتواند فارغ از هرگونه الزام به تشریفات و یا با اعلام به دفترخانه از طریق صدور اجرائیه به میزان دو برابر کلیه هزینه های مصروفه بابت وجه التزام و دیون خسارات دولت از متعهد و ضامن یا ضامنین وی به نحو )انفرادی یا اشتراکی (مسئولیت متقاضی اخذ نماید.
۱۴. مسئولیت اخذ سند تعهد رسمی و اتخاذ تصمیم راجع به کیفیت سند ماخوذه اعم از تضمین ملکی یا تعهد کارمندی توام با توثیق اسناد تجاری با معاونت اداری مالی و توسعه منابع دانشگاه خواهد بود

 ۱۵. عضو هیئت علمی در زمان استفاده از هر نوع فرصت مطالعاتی نمیتواند برای ارائه مقاله به شهر یا کشور دیگر مسافرت نموده و از امکانات متعارف در ارائه مقالات در کنفرانسها و همایشهای معتبر استفاده نماید.
۱۶. واحدهای پژوهشی) پژوهشکده(ها مصوب هیئت امنای دانشگاه میتوانند پذیرای محققینی از دانشگاه های دیگر کشورها باشند که تقاضای گذراندن فرصت مطالعاتی در آن واحد پژوهشی را دارند

ماده ۱۵ - مواردی که در این شیوه نامه مسکوت است آئین نامه و شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملاک عمل خواهد بود در غیر این صورت موضوع در دستور کار هیئت امنا قرار خواهد گرفت.
ماده ۱۶- این شیوه نامه در ۱۶ ماده و ۱ تبصره در جلسه مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰ هیئت امنا برای اجرا از تاریخ ابلاغ به تصویب رسید و از تاریخ اجرا کلیه مصوبات و شیوه نامه ها و دستورالعملهای داخلی پیشین لغو می شود.
 
عبدالرضا باقری
رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3096 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر