برگزاری نشست مشترک دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه مواد و انرژی به منظور جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی

 | تاریخ ارسال: 1402/12/3 | 
اولین نشست مشترک دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه مواد و انرژی روز شنبه مورخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این نشست که با حضور ریاست دانشگاه خوارزمی آقای دکتر علی حسن بیگی، قائم مقام و معاون مالی اداری دانشگاه اقای دکتر مرتضی فرخی و تعدادی از مدیران دانشگاه خوارزمی همچون مدیر امور حقوقی و قراردادها و مدیر مرکز روابط بین الملل؛ در راستای عملیاتی نمودن تفاهم نامه های منعقده بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاههای کشور عراق برگزار شد.
در این نشست از طرف پژوهشگاه مواد و انرژی ریاست پزوهشگاه آقای دکتر امیدوار، دکتر رحیمی پور عضو هیات علمی پژوهشگاه و مشاور استاندار البرز، معاونان آموزشی، پژوهشی، بین الملل و مدیران پژوهشگاه حضور داشتند و بر موضوعات راهبردی در تعاملات علمی-بین المللی و مسائل پیش رو در همکاری با دانشگاههای عراقی طرف قرارداد با دانشگاه خوارزمی تاکید شد.
اهم فعالیتهای گروههای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه خوارزمی همچون دانشکده های فنی-مهندسی، شیمی، فیزیک، مدیریت و حقوق و همکاری آنها با گروههای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه مواد و انرژی در ایجاد رشته های جدید، بین رشته ای منطبق بر لبه علم در حوزه های نانوتکنولوژی، مدیریت نانو، حقوق قراردادهای نفتی، مدیریت انرژی، مدیریت مواد، نانوبیوتکنولوژی مورد توافق طرفین قرار گرفت. در این نشست همکاری طرفین برای هم افزایی و جذب دانشجویان بین المللی مبتنی بر ظرفیتهای دو طرف مورد تاکید گرفت.
در این نشست آقای دکتر امیدوار، ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی ابراز امیدواری نمود که ظرفیتهای پژوهشگاه اعم از ظرفیتهای علمی-پژوهشی، فضاهای آزمایشگاهی، کتابخانه ای و مجموعه امکانات رفاهی همچون خوابگاههای دانشجویی و اساتید، پتانسیلهای خوبی برای تعامل با دانشگاه به منظور جذب، پذیرش و آموزش دانشجویان بین المللی را بصورت هم افزا با ظرفیتهای دانشگاه خوارزمی فراهم خواهد نمود. در این نشست پیشنهادهایی برای تسریع تعاملات بین المللی اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران از سوی هر دو طرف ارائه شد که پس از پیگیری و اجرا در جلسات بعدی بررسی و بازبینی خواهند شد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3296 بار   |   دفعات چاپ: 38 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر