همکاری موسسه بین المللی اسک‌یونی با دانشگاه خوارزمی: توسعه آموزشی و تنوع دانشجویان بین المللی

 | تاریخ ارسال: 1402/11/21 | 
 در روز چهارشنبه مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲، مرکز روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی میزبان موسسه بین المللی اعزام دانشجوی اسک‌یونی از کشور مالی بود. این موسسه شناخته شده بین المللی دفاتر نمایندگی متعددی در کشورهای مختلف از جمله در کشورهای جمهوری مالی و ترکیه دارد. این موسسه که به دعوت سازمان امور دانشجویان به ایران آمده بود در بازدید از دانشگاه خوارزمی مورد استقبال مدیران مرکز روابط بین الملل دانشگاه قرار گرفت و گزیده ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همکاری­های علمی-بین المللی و استانداردهای پذیرش دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه خوارزمی به ایشان ارائه شد.
آقای مهندس دیکو، مدیرعامل این موسسه، ضمن معرفی هولدینگ خود که در حوزه های گردشگری، پرواز، تجارت و آموزش فعال است توضیح داد که یکی از شرکت های زیرمجموعه خود (شرکت اسک‌یونی) عمدتاً در حوزه اعزام دانشجویان کشورهای حوزه افریقا به کشور ترکیه فعال بوده و با فرصت ایجاد شده برای حضور در ایران جذابیت‌های تحصیل در ایران برای دانشجویان عمدتاً مسلمان افریقایی را بالا می بیند.
در این ملاقات که نماینده سازمان امور دانشجویان نیز حضور داشت؛ مدیر موسسه اعزام دانشجویان بین المللی اسکیونی پس از دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط اعزام دانشجویان بین المللی به ایران ابراز علاقه کرد که بتواند با دانشگاه خوارزمی همکاری متقابلی داشته باشد. در ادامه، برای شروع همکاری، طرفین تفاهم نامه­ای به منظور معرفی و پذیرش دانشجویان توانمند آفریقایی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه خوارزمی هستند توسط مهندس دیکو مدیر موسسه اسک‌یونی و دکتر عظیمی مدیر مرکز روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی تنظیم و امضا شد. لازم به ذکر است این موسسه با بیش از یکصد دانشگاه عمدتا از کشور ترکیه، قبرس، و کانادا قرارداد همکاری دارد و انتظار می رود با امضای این تفاهم نامه و پس از طی مراحل اجرایی این موسسه بتواند در راستای اهداف بین المللی سازی دانشگاه خوارزمی مثمر ثمر باشد.
یکی از اهداف مرکز روابط بین الملل دانشگاه در همکاری با موسسات اعزام دانشجویان بین المللی، افزایش کیفیت آموزشی دانشجویان بین الملل، ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان داخلی و خارجی و نیز تنوع بخشیدن به ملیت‌های دانشجویان بین المللی است.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3508 بار   |   دفعات چاپ: 34 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر